poniedziałek, 14 stycznia 2013

Przesądy.. wierzycie czy nie?




"Przesądy.. wierzycie czy nie?"
  • Przesąd:Bezpodstawna wiara w istnienie Związku przyczynowo-skutkowego między danymi zdarzeniami. Wypływać ono może ze stereotypów zakorzenionych w tradycji i kulturze. Jest pozbawione racjonalnych podstaw i niemożliwe do weryfikacji.
  • Dlaczego wierzymy?:
    W przesądy wierzymy, bo jest nam wtedy łatwiej, to znaczy, wszystko wskazuje na to, że przesądy istnieją.. Ja ostatnio gdy jechałam na rolkach, to przeleciał przede mną czarny kot, nie z wróciłam nawet na to najmniejszej uwagi, ale potem wszystko układało się w jedna całość.. w ten sam dzień, nabiłam sobie strasznego guza, potem gdy niosłam kubek z kakaem potknęłam się o nogę stołu i wylałam wszystko na siebie :D A na koniec zepsułam laptopa.. 
  • Dlaczego NIE wierzymy?:
    Przesądy są wytworem naszej wyobraźni.. ludzkiego roztargnienie i pospiechu.. np. rozsypana sól zwiastuje 'niby' kłótnie, ale tak naprawdę to tylko ludzka nie uwaga, albo pośpiech..
  • Moja historia z przesądami:
    Od kiedy pisze z chłopakiem, który mi się naprawdę podoba, gdy spojrzę na zegar widzę takie godziny jak: 22:22, 00:00, 18:18 lub 13:13. wczoraj na przykład spojrzałam na zegar a tu 22:22 co oznacza "napisze" po 5 minut napisał !
  • Wierze, czy nie wierze?:
    Ja osobiście w nie które przesądy wierzę, lub staram się wierzyć :D Są takie 'zabobony' w które nawet, chociaż byśmy chcieli to i tak nie uwierzymy, bo są one takie 'fantastyczne' :D


    A wy wierzycie w przesądy? :)

                4. Wysypałeś sól? Uważaj!

                



            Jak wam się podoba pierwsza tematyczna notka? :)

1 komentarz:

  1. Super post. A blog świetny <3 zapraszam do mnie : themaniablog.blogspot.com ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, i za każde dodanie do obserwowanych! To mnie bardzo motywuje! ♥